Vi reste till Arninge
Där kastade vi oss över de mikrokort vi skulle ha, och så fortsatte timmarna fram till kl 16. Vi hade olika uppgifter att söka efter.
För egen del började jag att komplettera de saknade uppgifter jag skulle ha för att bli klar med Hudiksvall, Enånger, Njutånger och Nianfors för nästa dödbok. Jag skulle hitta födda efter 1941 eftersom de finns på mikro-kort i Arninge. Alla saknade uppgifter hittades och jag kan nu avsluta nämnda församlingar och skicka in dem till Anna-Lena Hultman.
Sen hade jag lite eget också, det var födslar som skulle bekräftas även där. Allt jag ville ha fanns utom en födsel. Där var tyvärr hela kuvertet borta, och den som vet hur det ser ut förstår att man inte kan leta igenom alla de arkivboxar som finns.
För Christina gick det trögare i starten. Den var hennes första gång i Arninge, men när dagen var slut hade hon i alla fall fåt tag i lite nya saker.
Inga-Lill höll också på med saknade uppgifter till nästa dödbok och hon jobbade även vid en dator för att få tag i det hon ville ha.
Birgitta höll på med egna sökningar och var även hon nöjd med dagen.
När klockan var strax före 16 vandrade vi till bussen. Vi stannade nu i Mörby centrum där vi köpte lite att äta och därefter tunnelbana igen och till slut bussen hem till Örebro.
En lyckad dag, som gick alldeles för fort. Det finns ju så mycket att titta i och på där på Riksarkivet, men det finns ju kvar, och en sak är säker...vi kommer tillbaka!
Nästa gång kanske vi blir fler....
Paola