Font Size

Cpanel

Släktforskardagarna 2011

Släktforskardagarna 2011 äger rum i Norrköping 26-28 augusti.
Under fredagen kommer flera av funktionärerna från Örebro Släktforskare att medverka i olika utbildningar arrangerade av Sveriges Släktforskarförbund. Lördagen och söndagen är öppen för allmänheten. Det kommer att vara en mässa med ett 70-tal utställare och en hel rad med intressanta föreläsningar att vara med på.

Vi medverkar på mässan

Örebro Släktforskare kommer att medverka på utställningen tillsammans med några andra föreningar i länet. Detta sker i en gemensam monter som benäms T-län. Är du i Norrköping så kom förbi och hälsa på oss. Du hittar oss i Trozelligalleriet där vi har monternummer T6-T7.

Bussresa under lördagen

Det är en tradition att Ösf anordnar en bussresa till Släktforskardagarna när så är möjligt. Då Norrköping ligger på pendelavstånd arrangeras en bussresa för våra medlemmar under lördagen.

Plats Tid för avfärd
Hallsberg, Bergsparken 06:45
Kumla, Busstationen 07:00
Örebro, Svampen 07:15
Örebro, Scandic Grand (Fabriksgatan) 07:25

Kostnad för resan

Priset för bussresan är nu faställd till 150 kr. Det blir inget stopp för fika under vägen till Norrköping, men det går bra att ha med eget fika/matsäck.

Ansvariga för bussresan är Birgitta Eklund och Kerstin Andersson. Det är någon av dessa du kontaktar om du vill åka med på bussen. Restplaster kan bokas via:

Namn Telefon E-post

Vi ses i Norrköping om vi inte ses i våran lokal på Västa Nobelgatan 24, Örebro innan dess.

Länkar

Hemsida för Släktforskardagarna 2011

Sveriges Släktforskarförbund (Fredagens program hittar du på sid. 34 i Angeläget.)

Karta hos Hitta.se (Här kan du zooma ut, få hjälp med en vägbeskrivning etc.)

Du är här: Hem Föreningen Historik Aktiviteter 2011 Släktforskardagarna 2011