SA68omslag Nr 68 av Strödda Annotationer utkom lagom till föreningens höstmöte den 25 oktober 2022. Huvudartikeln i detta nummer handlar om en liten släktträff i Bjurtjärn.

SA67omslag Nr 67 av Strödda Annotationer utkom lagom till föreningens årsmöte den 22 februari 2022. Huvudartikeln i detta nummer handlar om mormor - torparunge eller adlig?

SA66omslag Nr 66 av Strödda Annotationer utkom lagom till föreningens höstmöte den 19 oktober 2021. I detta nummer finns en intressant artikel om DNA-släktforskning och genetisk genealogi. Dessutom redovisas Brita Borgs bergslagsanor.

SA65omslag Nr 65 av Strödda Annotationer utkom lagom till föreningens årsmöte den 23 februari 2021. Huvudartikeln handlar om pigan som fick barn och blev dömd till halshuggning. Hur man roade sig på Hindersmässan vid mitten av 1800-talet.

SA64omslag Nr 64 av Strödda Annotationer lämnade pressarna lagom till föreningens höstmöte den 20 oktober 2020 och innehåller som vanligt mycket för länets alla släktforskare. Huvudartikeln handlar om Tegelbruket i Hallsberg.

Du är här: Hem Föreningen Tidningar Strödda Annotationer