Font Size

Cpanel

Örebro släktforskare kallar sina medlemmar till årsmöte

Datum: Tisdag 22 februari
Tid: Kl. 18.30
Plats: Öhmans kök, Sveavägen 2, Örebro

Efter Årsmötesförhandlingarna

För den som önskar, fika, kaffe och smörgåstårta.

Föreläsning av Mikael Eivergård. Han berättar om "Människan i anstaltens arkiv".

Vårens möte gick av stapeln 26 maj och som sist var vi på Öhmans kök.

Vår föreläsare för kvällen var Calle Lindström från Lindesberg som berättade för oss om hur man kan gå tillväga om man stöter på oäkta barn i sin forskning. Tekniken krånglade så tyvärr fick vi inte se allt Calle hade att visa, men vi fick många goda råd om hur man kan göra.

sfd2011header

Släktforskardagarna 2011 äger rum i Norrköping 26-28 augusti.
Under fredagen kommer flera av funktionärerna ifrån Örebro Släktforskare att medverka i olika utbildningar arrangerade av Sveriges Släktforskarförbund. Lördagen och söndagen är öppen för allmänheten. Det kommer att vara en mässa med ett 70-tal utställare och en hel rad med intressanta föreläsningar att vara med på.

arkivcentrum

Höstens studiebesök blir på ArkivCentrum i Örebro tisdag 22 november kl 17-19.

Vi får under ledning av Håkan Henriksson lite information om vad ArkivCentrum har att erbjuda oss forskare.

Välkomna!

JanHenrikMarinder
Jan-Henrik Marinder.
Foto: Åke Dahlqvist

Varmt välkomna på Höstmöte Tisdag 25 oktober kl 18.30 på Öhmans kök, Sveavägen 2 på öster i Örebro.

Föreläsare för kvällen blir Jan Henrik Marinder som kommer berätta för oss om begravningsverksamhetens lagar och regler i Sverige.

Du är här: Hem Föreningen Historik Aktiviteter 2011